Agencja Rozwoju Pomorza S.A. zaprasza na warsztaty pt. „Jak tworzyć oferty finansowe w zagranicznych przetargach?”, które odbędą się 2 lipca w godz. 9.00 – 15.00 za pośrednictwem platformy online.
Celem warsztatów jest przekazanie wiedzy dotyczącej tworzenia oferty finansowej w odpowiedzi na kryteria oceny, formaty i wymagania dotyczące takiej oferty w zagranicznych przetargach na usługi i dostawy produktów, w tym dostarczenie narzędzi i umiejętności przeprowadzenia procesów ułatwiających tworzenie takiej oferty.
Zakres warsztatów obejmuje:
- Specyfika działania zagranicznych instytucji publicznych ogłaszających przetargi i wynikających z nich oczekiwań dotyczących oferty technicznej [instytucje krajowe, organizacje międzynarodowe: ONZ, NATO, UE].
- Zróżnicowane ofert finansowych stosowanych w przetargach ogłaszanych przez instytucje zagraniczne [instytucje krajowe, organizacje międzynarodowe: ONZ, NATO, UE].
- Ważne aspekty tworzenia oferty finansowej:
– Kryteria oceny oferty finansowej vs oferty technicznej
– Sytuacja na danym rynku
– Zawartość oferty
– Rabaty, buy-back
– „Rażąco niska cena”
- Szczegóły procesu i formaty ewaluacji ofert finansowej w zagranicznych przetargach, na przykładzie formatu ewaluacji stosowanego przez Komisję Europejską.
- Szczegółowe osiem etapów przygotowywania oferty finansowej.
- Narzędzia i procesy ułatwiające stworzenie profesjonalnej oferty:
– BidPlan
– Zestawienie kosztów osobowych w krajach UE
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy firmy z branż specjalizujących się w :
- Inżynierii i infrastrukturze (np: budownictwo, energetyka, wodociągi i kanalizacja, infrastruktura transportowa)
- technologiach informatycznych (ICT) (np: rozwój systemów informatycznych, cyberbezpieczeństwo, digitalizacja dokumentów i usług publicznych, rozwiązania interoperacyjne, systemy GIS i dane przestrzenne)
- Telekomunikacji i łączności (np: budowanie i utrzymanie sieci komunikacyjnych, systemy komunikacji awaryjnej)
- Ochronie środowiska i technologach czystych (cleantech) (np: monitoring środowiskowy, systemy zarządzania odpadami, technologie redukcji emisji CO2, zarządzanie zasobami wodnymi)
- Technice medycznej i zdrowiu publicznym (np: mobilne laboratoria i e-zdrowie, systemy zarządzania danymi pacjentów, dostawa sprzętu medycznego i diagnostycznego)
- Bezpieczeństwie i obronności (np: systemy kontroli dostępu, monitoringu, bezzałogowe systemy (UAV), rozwiązania do ochrony infrastruktury krytycznej, analiza danych i wsparcie wywiadowcze)
- Edukacji technicznej i szkoleniach (np: szkolenia z obsługi nowych systemów IT, kształcenie zawodowe w zakresie technicznym, E-learning i platformy LMS)
- Konsultingu technicznym i doradztwie projektowym
Sylwetka prelegenta
Seminarium poprowadzi Radosław Piontek – praktyk z wieloletnim doświadczeniem w zakresie strategicznego zarządzania ofertowaniem dla organizacji i instytucji międzynarodowych.
Radosław Piontek
Doradca sprzedaży dla zagranicznych klientów publicznych
„Międzynarodowymi zamówieniami publicznymi zajmuję się około 30 lat… Zacząłem w Komisji Europejskiej jako „zamawiający” – od ogłaszania przetargów, oceny składanych ofert do nadzorowania realizacji wynikających z nich projektów. Później, pracując w sektorze prywatnym, ‘z grubsza licząc’ złożyłem prawie 300 ofert w przetargach ogłaszanych przez instytucje publiczne w: Instytucjach Unii Europejskiej: Komisji Europejskiej, Parlamencie Europejskim, Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju, Agencjach UE [np. FRONTEX, CEDEFOP, ESMA, EMSA, EFSA, itd.]; Polsce; Agencjach Organizacji Narodów Zjednoczonych; Norwegii; Francji; Wielkiej Brytanii; Danii; NATO; USA i innych…
Od kilku lat aktywnie i pragmatycznie doradzam w poszukiwaniu przetargów odpowiadających profilowi różnych firm i składaniu ofert w odpowiedzi do znalezionych ogłoszonych przetargów. Przekazuję również wiedzę, jak to efektywnie robić.”
Zgłoszenia (WYDARZENIE ODWOŁANE)
Zgłoszenia do 1.07.2025 za pośrednictwem poniższego formularza. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.
Zapraszamy do udziału przede wszystkim firmy MŚP z woj. pomorskiego z pierwszeństwem dla firm, które aktywnie poszukują możliwości nawiązania współpracy z instytucjami międzynarodowymi i potrzebują praktycznych wskazówek z zakresu efektywnego przygotowywania oferty.
Firmy, które zgłoszą swój udział w wydarzeniu, wezmą udział w procesie rekrutacji i zostaną powiadomione o zakwalifikowaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej
Informacje
Jolanta Carkowska
e-mail: jolanta.carkowska@arp.gda.pl
tel. 609 000 250