Polskie firmy coraz częściej z powodzeniem ubiegają się o zamówienia międzynarodowe. Przedsiębiorcy zaczynają „uczyć się” tego rynku i korzystają z możliwości z tym związanych. Seminarium „Współpraca z ONZ jako ścieżka rozwoju eksportu w firmie ” ma na celu przybliżenie zagadnień dotyczących procesu ubiegania się o tego typu zamówienia.
Co roku organizacje międzynarodowe udzielają zamówień o wartości kilkudziesięciu miliardów dolarów. Wśród nich można wyróżnić: instytucje działające w ramach systemu Organizacji Narodów Zjednoczonych (z budżetem na poziomie ok. 25 mld dolarów), Grupa Banku Światowego (z budżetem ok 21 mld dolarów), czy NATO (z budżetem na poziomie ok. 5 mld dolarów). Pamiętajmy jednak, że obecnie na świecie funkcjonuje kilka tysięcy różnych organizacji międzynarodowych, które niewątpliwe stanowią ciekawą grupę jednostek zamawiających.
Dlaczego zatem warto zainteresować się tematyką zamówień organizacji międzynarodowych?
Niewątpliwie współpraca ta się opłaca – instytucje działające w ramach ONZ, Grupa Banku Światowego, NATO i inne wiodące organizacje międzynarodowe to stabilny i wypłacalny partner biznesowy. Wojna w Ukrainie silnie zaktywizowała ich działalność. Od lutego 2022 roku Bank Światowy zmobilizował ponad 41 mld dolarów w ramach finansowania awaryjnego. Siłą rzeczy, z racji dużego zaangażowania polskich instytucji publicznych, jak również postawy całego społeczeństwa, czy też z racji położenia geograficznego polski biznes może stać się wiodącym graczem na rynku ukraińskim.
Zagadnienia poruszane w trakcie szkolenia:
- jak skutecznie pozyskiwać zamówienia Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz Banku Światowego
- jak pozyskiwać zamówienia związane z odbudową i bieżącą pomocą Ukrainie
- gdzie i jak szukać informacji o zamówieniach międzynarodowych
- na co zwrócić uwagę, zawierając umowy z organizacjami międzynarodowymi
- zrównoważone zamówienia – co to jest i dlaczego warto śledzić, jak organizowane są w ONZ
- jakie korzyści daje współpraca z organizacjami międzynarodowymi.
Seminarium jest organizowane przy współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii.
Gdzie i kiedy
1 października 2024, godz. 9:30-14:00. Seminarium.
Olivia Centre, Olivia Six
Aleja Grunwaldzka 472 D
Gdańsk
Plan wydarzenia
9:30 – 9:55 | Rejestracja | |
9:55 – 10:00 | Powitanie | |
10:00-11:30 | Zamówienia organizacji Narodów Zjednoczonych oraz Banku Światowego | Mec. Paweł Sendrowski, radca prawny, wspólnik zarządzający w kancelarii Wielkopolska Grupa Prawnicza |
11:30 – 11:45 | Przerwa | |
11:45 – 12:30 | Umowy w zamówieniach organizacji międzynarodowych na przykładach zamówień ONZ | Mec. Jędrzej Lutomski, radca prawny, Wielkopolska Grupa Prawnicza |
12:30-12:50 | Doświadczenia z realizacji projektów dla UN World Food Programme – od przetargu do wdrożenia systemów IT | Michał Łukasiewicz współzałożyciel firmy Bright Inventions |
12:50-14:00 | Networking |
Sylwetki prelegentów
Paweł Sendrowski
Radca prawny, wspólnik zarządzający w Wielkopolskiej Grupie Prawniczej Maźwa, Sendrowski i Wspólnicy sp.k..
Specjalizuje się w kilku dziedzinach prawa: zamówienia publiczne (w tym zamówienia organizacji międzynarodowych), dyscyplina finansów publicznych, prawidłowe wydatkowanie środków z Unii Europejskiej, proces inwestycyjny, jak również wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Angażuje się w proces odbudowy Ukrainy przy wykorzystaniu środków pochodzących z organizacji międzynarodowych.
Z ramienia m.in.: Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Banku Gospodarstwa Krajowego, Narodowego Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarski Wodnej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego prowadził kontrolę postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, finansowanych ze środków zewnętrznych.
Jest autorem komentarzy: „Zamówienia tego samego rodzaju. Prawidłowe szacowanie wartości zamówienia” oraz „Procedury wydatkowania środków unijnych w perspektywie finansowej na lata 2014-2020”. Jest również autorem wielu publikacji z zakresu: zagranicznych zamówień, zielonych oraz zrównoważonych zamówień oraz zasad udzielania zamówień o wartości poniżej 130.000,00 zł netto (m.in. dla Wolters Kluwer).
Prowadzi liczne szkolenie m.in. z zakresu: prawa zamówień publicznych, zamówień organizacji międzynarodowych, zrównoważonego rozwoju (w tym zakresie współpracuje z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Wielkopolskim Funduszem Rozwoju oraz Wolters Kluwer).
Jędrzej Lutomski
Radca prawny
Członek działu procesowego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.
Na co dzień zajmuje się doradztwem jak i reprezentowaniem klientów w postępowaniach sądowych związanych z inwestycjami realizowanymi w ramach prawa zamówień publicznych, oraz dofinansowań w ramach funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych i zamówień organizacji międzynarodowych oraz prowadzący szkolenia z tego zakresu ze szczególnym uwzględnieniem zamówień NATO.
Ponadto zapewnia klientom wsparcie prawne przy procesie inwestycyjnym oraz w ramach bieżącej działalności gospodarczej klientów, w tym w zagadnieniach z zakresu prawa cywilnego, prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego a także prawa handlowego i spraw korporacyjnych.
Michał Łukasiewicz
Michał Łukasiewicz jest współzałożycielem Bright Inventions, firmy zajmującej się tworzeniem dedykowanych rozwiązań IT. Firma od 2012 roku realizuje innowacyjne projekty dla szerokiego wachlarza klientów: od start-upów po duże korporacje. Bright Inventions wyróżnia się holistycznym podejściem do rozwoju produktów, łącząc nowoczesne technologie z naciskiem na jakość, wydajność i skalowalność. Zespół składa się z doświadczonych inżynierów i projektantów, którzy realizują projekty w duchu zwinnych metodologii, zapewniając pełną transparentność i zaangażowanie na każdym etapie współpracy.
Od ponad 7 lat do grona klientów Bright Inventions zalicza się UN World Food Programme (Światowy Program Żywnościowy).
Zgłoszenia
Zgłoszenia do 30.09.2024 za pośrednictwem poniższego formularza. Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Firmy, które zgłoszą swój udział w wydarzeniu, zostaną powiadomione o zakwalifikowaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Informacje
Jolanta Carkowska
e-mail: jolanta.carkowska@arp.gda.pl
tel. 609 000 250