Broker Eksportowy

Współpraca z ONZ jako ścieżka rozwoju eksportu w firmie. Gdańsk, 1.10.2024

Polskie firmy coraz częściej z powodzeniem ubiegają się o zamówienia międzynarodowe. Przedsiębiorcy zaczynają „uczyć się” tego rynku i korzystają z możliwości z tym związanych. Seminarium „Współpraca z ONZ jako ścieżka rozwoju eksportu w firmie ” ma na celu przybliżenie zagadnień dotyczących procesu ubiegania się o tego typu zamówienia.

Co roku organizacje międzynarodowe udzielają zamówień o wartości kilkudziesięciu miliardów dolarów. Wśród nich można wyróżnić: instytucje działające w ramach systemu Organizacji Narodów Zjednoczonych (z budżetem na poziomie ok. 25 mld dolarów), Grupa Banku Światowego (z budżetem  ok 21 mld dolarów), czy NATO (z budżetem na poziomie ok. 5 mld dolarów). Pamiętajmy jednak, że obecnie na świecie funkcjonuje kilka tysięcy różnych organizacji międzynarodowych, które niewątpliwe stanowią ciekawą grupę jednostek zamawiających.

Dlaczego zatem warto zainteresować się tematyką zamówień organizacji międzynarodowych?

Niewątpliwie współpraca ta się opłaca – instytucje działające w ramach ONZ, Grupa Banku Światowego, NATO i inne wiodące organizacje międzynarodowe to stabilny i wypłacalny partner biznesowy. Wojna w Ukrainie silnie zaktywizowała ich działalność. Od lutego 2022 roku Bank Światowy zmobilizował ponad 41 mld dolarów w ramach finansowania awaryjnego. Siłą rzeczy, z racji dużego zaangażowania polskich instytucji publicznych, jak również postawy całego społeczeństwa, czy też z racji położenia geograficznego polski biznes może stać się wiodącym graczem na rynku ukraińskim.

Zagadnienia poruszane w trakcie szkolenia:

  • jak skutecznie pozyskiwać zamówienia Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz Banku Światowego
  • jak pozyskiwać zamówienia związane z odbudową i bieżącą pomocą Ukrainie
  • gdzie i jak szukać informacji o zamówieniach międzynarodowych
  • na co zwrócić uwagę, zawierając umowy z organizacjami międzynarodowymi
  • zrównoważone zamówienia – co to jest i dlaczego warto śledzić, jak organizowane są w ONZ
  • jakie korzyści daje współpraca z organizacjami międzynarodowymi.

 

Seminarium jest organizowane przy współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii.

 

Gdzie i kiedy

1 października 2024, godz. 9:30-14:00. Seminarium.

Olivia Centre, Olivia Six

Aleja Grunwaldzka 472 D

Gdańsk

 

Plan wydarzenia
9:30 – 9:55 Rejestracja
9:55 – 10:00 Powitanie
10:00-11:30 Zamówienia organizacji Narodów Zjednoczonych oraz Banku Światowego Mec. Paweł Sendrowski, radca prawny, wspólnik zarządzający w kancelarii Wielkopolska Grupa Prawnicza
11:30 – 11:45 Przerwa
11:45 – 12:30 Umowy w zamówieniach organizacji międzynarodowych na przykładach zamówień ONZ Mec. Jędrzej Lutomski, radca prawny, Wielkopolska Grupa Prawnicza
12:30-12:50 Doświadczenia z realizacji projektów dla UN World Food Programme – od przetargu do wdrożenia systemów IT Michał Łukasiewicz współzałożyciel firmy Bright Inventions
12:50-14:00 Networking

 

Sylwetki prelegentów

 

Paweł Sendrowski

Radca prawny, wspólnik zarządzający w Wielkopolskiej Grupie Prawniczej Maźwa, Sendrowski i Wspólnicy sp.k..

Specjalizuje się w kilku dziedzinach prawa: zamówienia publiczne (w tym zamówienia organizacji międzynarodowych), dyscyplina finansów publicznych, prawidłowe wydatkowanie środków z Unii Europejskiej, proces inwestycyjny, jak również wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Angażuje się w proces odbudowy Ukrainy przy wykorzystaniu środków pochodzących z organizacji międzynarodowych.

Z ramienia m.in.: Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Banku Gospodarstwa Krajowego, Narodowego Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarski Wodnej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego prowadził kontrolę postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, finansowanych ze środków zewnętrznych.

Jest autorem komentarzy: „Zamówienia tego samego rodzaju. Prawidłowe szacowanie wartości zamówienia” oraz „Procedury wydatkowania środków unijnych w perspektywie finansowej na lata 2014-2020”. Jest również autorem wielu publikacji z zakresu: zagranicznych zamówień, zielonych oraz zrównoważonych zamówień oraz zasad udzielania zamówień o wartości poniżej 130.000,00 zł netto (m.in. dla Wolters Kluwer).

Prowadzi liczne szkolenie m.in. z zakresu: prawa zamówień publicznych, zamówień organizacji międzynarodowych, zrównoważonego rozwoju (w tym zakresie współpracuje z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Wielkopolskim Funduszem Rozwoju oraz Wolters Kluwer).

 

Jędrzej Lutomski

Radca prawny

Członek działu procesowego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.

Na co dzień zajmuje się doradztwem jak i reprezentowaniem klientów w postępowaniach sądowych związanych z inwestycjami realizowanymi w ramach prawa zamówień publicznych, oraz dofinansowań w ramach funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych i zamówień organizacji międzynarodowych oraz prowadzący szkolenia z tego zakresu ze szczególnym uwzględnieniem zamówień NATO.

Ponadto zapewnia klientom wsparcie prawne przy procesie inwestycyjnym oraz w ramach bieżącej działalności gospodarczej klientów, w tym w zagadnieniach z zakresu prawa cywilnego, prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego a także prawa handlowego i spraw korporacyjnych.

 

Michał Łukasiewicz

Michał Łukasiewicz jest współzałożycielem Bright Inventions, firmy zajmującej się tworzeniem dedykowanych rozwiązań IT. Firma od 2012 roku realizuje innowacyjne projekty dla szerokiego wachlarza klientów: od start-upów po duże korporacje. Bright Inventions wyróżnia się holistycznym podejściem do rozwoju produktów, łącząc nowoczesne technologie z naciskiem na jakość, wydajność i skalowalność. Zespół składa się z doświadczonych inżynierów i projektantów, którzy realizują projekty w duchu zwinnych metodologii, zapewniając pełną transparentność i zaangażowanie na każdym etapie współpracy.

Od ponad 7 lat do grona klientów Bright Inventions zalicza się UN World Food Programme (Światowy Program Żywnościowy).

 

Zgłoszenia

Zgłoszenia do 30.09.2024 za pośrednictwem poniższego formularza. Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Firmy, które zgłoszą swój udział w wydarzeniu, zostaną powiadomione o zakwalifikowaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Adres siedziby:

Informacja o przetwarzanych danych (wg. RODO) w ramach projektu Pomorski Broker Eksportowy 2030. Kompleksowy system wspierania eksportu w województwie pomorskim oraz programów partnerskich.

Zgodnie z przepisem art. 13 ust. 1 i ust. 2, a także art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego w dalszej części RODO, Agencja Rozwoju Pomorza Spółka Akcyjna z siedzibą w Gdańsku, zwana w dalszej części Spółką informuje, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Agencja Rozwoju Pomorza Spółka Akcyjna z siedzibą w Gdańsku (adres: Al. Grunwaldzka 472 D, 80 - 309 Gdańsk, tel.: + 48 58 323 31 00, adres e-mail: sekretariat@arp.gda.pl).

2. Spółka wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan skontaktować się w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod e-mailem: rodo@arp.gda.pl lub pisemnie na adres siedziby Spółki.

3. Dane osobowe osób będących stroną umowy, upoważnionych do reprezentacji, pełnomocników, uczestników targów przetwarzane będą w celu realizacji umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją Projektu „Pomorski Broker Eksportowy 2030”, w tym w celu rekrutacji, udziału w spotkaniach, monitoringu, sprawozdawczości, rozliczania wydatków, komunikacji, ewaluacji, prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych, archiwizacji, w związku z:

- rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej (dalej Rozporządzenie ogólne),

- ustawą z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027,
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (tj. obowiązku prawnego). Dane osobowe przetwarzane będą w celu dochodzenia, ustalenia i obrony przed roszczeniami. Ponadto, dane osobowe osób wskazanych w umowie lub w późniejszym kontakcie stron jako odpowiedzialnych za wykonanie umowy, będą przetwarzane w celu współpracy w sprawach związanych z realizacją umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią).

4. Dane osobowe będą udostępniane pozostałym administratorom wymienionym w art. 87 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027, w tym Instytucji Zarządzającej – Zarządowi Województwa Pomorskiego oraz stronom i innym uczestnikom postępowań związanych z dochodzeniem zwrotu środków, w tym prowadzonych postępowań administracyjnych w celu wydania decyzji o zwrocie środków. Dane osobowe będziemy przekazywać innym podmiotom, którym zlecimy usługi związane z powierzeniem przetwarzania danych osobowych, w tym dostawcom usług informatycznych, usług archiwizacji i niszczenia dokumentów. Takie podmioty będą przetwarzać dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu (i uprawnionemu) taką informacją, a także publikowane w BIP.

5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w punkcie 3, z uwzględnieniem postanowień art. 82 i art. 65 Rozporządzenia ogólnego. Bieg okresu, o którym mowa powyżej zostaje przerwany w przypadku wszczęcia postępowania administracyjnego lub sądowego dotyczącego wydatków rozliczonych w projekcie albo na wniosek Komisji Europejskiej, zgodnie z art. 82 ust. 2 ww. rozporządzenia.

6. Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu prawo żądania od Administratora:
1) dostępu do swoich danych;
2) do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
3) do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
4) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana narusza przepisy RODO.

8. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia i realizacji umowy, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i realizacji umowy, w tym wzięcia udziału w projekcie.
Informacje

Jolanta Carkowska

e-mail: jolanta.carkowska@arp.gda.pl

tel. 609 000 250

Panel dostępności