Broker Eksportowy

Cykl seminariów “Export Professionals” (08-09.05.2020 r.)

Stowarzyszenie „Wolna Przedsiębiorczość” Oddział Terenowy w Gdańsku serdecznie zaprasza na organizowane w ramach programu Pomorski Broker Eksportowy seminaria i warsztaty online poświęcone podnoszeniu kompetencji eksportowych pomorskich przedsiębiorców.

Cykl seminariów „Export Professionals” to program 4 dwudniowych (piątek i sobota) intensywnych szkoleń i warsztatów online wypełnionych praktyką i wiedzą ekspercką
w zakresie organizacji i rozwoju działalności eksportowej przedsiębiorstwa. Cykl kończy się pozyskaniem dyplomu potwierdzającego zdobytą wiedzę.

Poszczególne seminaria będą poświęcone następującym zagadnieniom:

1. Budowanie i rozwijanie relacji biznesowych na rynkach amerykańskim, afrykańskim
i chińskim 
08.05.2020 r.

2. Skuteczne negocjacje handlowe w Polsce i na arenie międzynarodowej, mediacje
w biznesie – 09.05.2020 r.

  • Narzędzia do oceny innowacyjności oraz wspierające ekspansję zagraniczną przedsiębiorców, wyszukiwanie partnerów zagranicznych oraz pozyskiwanie środków finansowych na rozwój firmy 15-16.05.2020 r.
  • Strategia ekspozycji na rynkach zagranicznych (w tym: Badania rynku i badania marketingowe, tworzenie oraz rozwój marki na rynkach zagranicznych, promocja
    i wykorzystanie e-marketingu do budowania wartości marki) – 23-24.05.2020 r.
  • Zagadnienia prawne związane z działalnością eksportową 29-30.05.2020 r.

 

Gdzie i kiedy?

Seminaria odbywają się online po zalogowaniu na platformie internetowej udostępnionej przez Stowarzyszenie „Wolna Przedsiębiorczość” Oddział Terenowy w Gdańsku.

Szkolenia dedykowane są przedsiębiorcom z województwa pomorskiego i ich pracownikom. 

Zakres tematyczny pierwszego seminarium:

Dzień 1. 08.05.2020 r., godzina 9:00-15:00

09:00 – 09:30

Powitanie uczestników, przedstawienie aktualnej oferty Pomorskiego Brokera Eksportowego

09:30 – 12:30

Budowanie i rozwijanie relacji biznesowych na rynkach afrykańskich: w Kenii, Nigerii, Senegalu na Wybrzeżu Kości Słoniowej 

12:50 – 13:50

Budowanie i rozwijanie relacji biznesowych na rynku amerykańskim

13:50 – 14:40 Budowanie i rozwijanie relacji biznesowych na rynkach Bliskiego Wschodu
14:40 – 15:00 Podsumowanie 
Dzień 2. 09.05.2020 r., godzina 9:00 – 15:00
09:00 – 09:30

Wprowadzenie do tematyki szkolenia 

09:30 – 11:30

Skuteczne negocjacje handlowe w Polsce i na arenie międzynarodowej (w tym: poznanie i umiejętność rozróżniania szkół negocjacyjnych: harwardzkiej i stanfordzkiej, poznanie podstawy negocjacji opartych o zasady: Fishera i Ury’ego,  poznanie podstawowych zagadnień, technik i strategii z  zakresu negocjacji i komunikacji)

11:45 – 13:15

Jak prowadzić efektywne negocjacje w biznesie – warsztat 

13:30 – 15:00

Mediacje w biznesie 

 

Sylwetki prelegentów:

Joanna Brzoskowska-Czerepiuk – Założycielka firmy Potęga Wartości i CEO startupu technologicznego w branży IT.  Przez kilkanaście lat pracowała dla małych i dużych organizacji na stanowiskach zarządczych. Odpowiadała za rozwój usług proinnowacyjnych, tworzyła strategie rozwoju, animowała rozwój partnerstwa biznesowo-naukowego.

Współautorka Programu Rozwoju Gospodarczego dla Województwa Pomorskiego. Ukończyła program trenerski „Coaching by Values” oraz Program Kształcenia Liderów Innowacji.

Na co dzień zarządza firmami i projektami w Polsce i zagranicą, w tym w USA. Prowadzi szkolenia o tematyce biznesowej, work-life balance, kreatywności i zwiększania efektywności
w działaniu.

Koordynator polsko-amerykańskich programów akceleracyjnych wspierających firmy z Polski
w procesie wejścia na rynek USA współpracując w tym zakresie z Biurem Gubernatora Stanu Nevada oraz szerokim otoczeniem tamtejszego biznesu.

Pracując dla organizacji w różnych branżach i wielu miejscach zbudowała szeroką sieć sprawdzonych relacji, które pomagają w prowadzeniu i rozwoju biznesu.

Michael Mazurewicz – Urodzony w Pretorii, RPA. Posiada 10-letnie doświadczenie w sprzedaży, logistyce i doradztwie w zakresie administracji biznesowej w Wielkiej Brytanii, Polsce oraz Kenii. Od 5 lat doradza polskim firmom w działaniu na kontynencie afrykańskim, głównie w RPA
i Kenii.  Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Nairobi.

Justyna Sitarska – kierownik ZBH w Lagos. Menadżer i przedsiębiorca z 10-letnim doświadczeniem na rynku międzynarodowym. W trakcie swojej kariery zawodowej była dyrektorem sprzedaży w Meksyku, Trynidadzie i Tobago oraz Nigerii, gdzie pracowała nad publikacjami inwestycyjnymi dotyczącymi rynków wschodzących i ich promocji we współpracy z gazetami USA Today i The Independent. Przez 4 lata była także założycielem i dyrektorem firmy Filigri Consulting działającej na terenie Nigerii w zakresie doradztwa i szkoleń dot. strategii sprzedażowych dla nigeryjskich firm blue chip. Od sześciu lat mieszka i pracuje w Nigerii.

Thomas Amari – Menadżer z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym, przez większość tego okresu związany z sektorem usług finansowych. Pełnił funkcje dyrektora
w takich firmach jak Amplico AIG Life, LUX MED. Ubezpieczenia, Gras Savoye Polska, SFM Group Polska czy Aon Polska. Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Abidżanie.

Leszek Biały – Kierownik projektów z ponad piętnastoletnim doświadczeniem. Przez większość czasu związany z UNESCO i organizacjami międzynarodowymi takimi jak World Federation of Engineering Organizations i International Council for Science. W trakcie kariery zawodowej prowadził projekty związane z edukacją, nauką i komunikacją w różnych krajach Afryki,
m.in. w Senegalu, Gambii, Kenii czy Tunezji. Kierownik ZBH w Dakarze.

Magda Bellwon – z wykształcenia prawnik, z pasji i zawodu mediatorka i trenerka umiejętności mediacyjnych i komunikacyjnych.

Od dwunastu lat praktykująca mediatorka, trener, absolwentka Akademii Rozwoju Umiejętności Trenerskich na SWPS i ko-trener mediacji rodzinnych Stowarzyszenia Mediatorów Rodzinnych, certyfikowana trenerka Action Learningu i facylitacji. Wykładowczyni akademicka współpracujący m.in. z Uniwersytetem Gdańskim, Politechniką Gdańską oraz Wyższą Szkołą Bankową w zakresie komunikacji, negocjacji i mediacji.

Właścicielka firmy „Conseo”, zajmującej się prowadzeniem mediacji, negocjacji oraz propagowaniem idei polubownego rozwiązywania sporów.

Propaguje myślenie „poza schematami”, pomaga znaleźć rozwiązanie w sprawach, które wydają się bez wyjścia.

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY:

[forms ID=124]