Stowarzyszenie „Wolna Przedsiębiorczość” Oddział Terenowy w Gdańsku serdecznie zaprasza na kolejne organizowane w ramach programu Pomorski Broker Eksportowy seminarium online poświęcone podnoszeniu kompetencji eksportowych pomorskich przedsiębiorców.
Seminarium realizowane jest w ramach cyklu seminariów „Export Professionals” – czterech dwudniowych (piątek i sobota) intensywnych wykładów i warsztatów online wypełnionych praktyką i wiedzą ekspercką w zakresie organizacji i rozwoju działalności eksportowej przedsiębiorstwa.
Poszczególne seminaria będą poświęcone następującym zagadnieniom:
- Zagadnienia prawne związane z działalnością eksportową – 18-19.02.2022 r.
- Badania rynku i modelowanie biznesowe oraz budowanie relacji biznesowych z wykorzystaniem narzędzi online (platformy do spotkań B2B, targi, konferencje) – 25-26.02.2022 r.
- Skuteczne negocjacje handlowe w Polsce i na arenie międzynarodowej oraz marketing międzynarodowy z elementami wykorzystania e-marketingu do budowania wartości marki 04-05.03.2022 r.
- Wprowadzanie polskich marek na wybrane rynki: azjatyckie, Europy wschodniej i zachodniej – 25-26.03.2022 r.
Gzie i kiedy:
Seminaria odbywają się online po zalogowaniu na platformie internetowej clickmeeting. Zaproszenia wysyłane są do zarejestrowanych uczestników dzień przed planowanym wydarzeniem.
W seminariach mogą brać udział przedsiębiorcy z sektora MŚP posiadający siedzibę w województwie pomorskim.
Zakres tematyczny pierwszego seminarium:
Dzień 1. 25.03.2022 r., godzina 9:00
09:00 – Kraj kwitnącej wiśni, jako rynek perspektywicznych dla polskich przedsiębiorców.
- Dane makroekonomiczne rynku japońskiego.
- Kultura w Japonii – wsparcie czy utrudnienie budowania relacji z europejskimi dostawcami?
- Od czego zacząć wprowadzanie firmy na rynek Japonii.
12:00 – Jak z sukcesem budować silną pozycję firmy na rynkach Europy Zachodniej.
- Dane makroekonomiczne rynku Europy Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem sektora healthcare.
- Różnice kulturowe wpływające na prowadzenie biznesu w Europie Zachodniej.
- Sprzedaż detaliczna, a współpraca z dużymi przedsiębiorstwami – jak wybrać optymalny model dla naszej firmy, na przykładzie success story grupy Geneme.
Prelegent: Bartłomiej Rapp
Od ponad 10 lat aktywnie związany biznesowo z Krajem Wschodzącego Słońca. Przedsiębiorca od lat działający w branży importowo-eksportowej specjalizujący się w międzynarodowym obrocie towarowym. Propagator japońskiej kultury i relacji biznesowych z Dalekim Wschodem. Członek Shokokai – Japońskiej Izby Handlowej. Wielokrotny prelegent na konferencjach poświęconych tematyce biznesu z Japonią. Doradca wielu japońskich firm działających na rynku polskim. Business Development Manager pomagający polskim firmom wejść na rynek japoński.
Gość specjalny: Dawid Nidzworski
Wiceprezes, CTO/ Dyrektor Naukowy w SensDx SA. Przedsiębiorca i naukowiec. Absolwent Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej oraz Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii UG-GUMed, gdzie obronił doktorat. Laureat programów VENTURES FNP (konkurs 5/2010), IMPULS FNP (konkurs 1/2014), programu LIDER NCBiR oraz SME Instruments (dla firm; projekt: FLUSENSOR – innovative, ultra-sensitive, fast and cheap micro-test to detect influenza virus. SME Instrument Nr: 729737). W ramach grantu pozyskanego z Fundacji Nauki Polskiej opracował czujnik do wykrywania wirusa grypy, który pozwala wykryć wirusy w wymazie z gardła pacjenta, rozpoznając charakterystyczne dla każdego wirusa grypy białka.
Współwłaściciel kilku spółek z branży: consultingowej, kosmetycznej, diagnostycznej, nanotechnologii czy biotechnologii m.in.: Pro Science Polska Sp. z o.o., Vector Technology Transfer Fund Sp. z o.o., EventPlug Sp. z o.o. oraz SensDx (dawniej Eton Group Sp. z o. o.), które z sukcesem funkcjonują na rynku polskim oraz w krajach Europy Zachodniej. Zaangażowany w promocję i rozwój branży biotechnologicznej w Polsce oraz transfer technologii. Działacz w środowisku akademickim, silnie wspierający popularyzację nauki i realizujący projekty naukowe o potencjale komercyjnym. Twórca Instytutu Biotechnologii i Medycyny Molekularnej (IBMM).
Dzień 2. 26.03.2022 r., godzina 9:00
09:00 – Nieoczywiste, lecz opłacalne kierunki eksportu: Bośnia oraz Kazachstan.
- Dane makroekonomiczne Bośni oraz Kazachstanu.
- Najpopularniejsze potrzeby popytowe ludności Europy Wschodniej.
- Różne modele biznesowe wprowadzania marki na rynki Bośni oraz Kazachstanu.
- Success story ekspansji na rynki Europy Wschodniej na przykładzie firmy z branży fashion.
11:00 – ASEAN jako atrakcyjny kierunek ekspansji zagranicznej.
- Czym jest obszar ekonomiczny ASEAN?
- Dlaczego nowoczesne Państwo-Miasto stało się jedną z najsilniejszych światowych gospodarek?
- Fakty i Mity dotyczące życia w Singapurze.
Wprowadzenie biznesu na najdroższy rynek na świecie – case study WARES.
Prelegent: Aleksandra Łukaszun
Project Managerem z 7 letnim doświadczeniem w zarządzaniu międzynarodowymi projektami. W LPP odpowiedzialna za analizę biznesową i ocenę potencjału nowych rynków zagranicznych. Koordynowałam projekty otwarć pierwszych sklepów stacjonarnych i rozpoczęcia sprzedaży online w Wielkiej Brytanii, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Kazachstanie oraz Finlandii. Aktualnie w BBK również zajmuje się tematem ekspansji działalności marek w portfolio firmy na rynki Europy Zachodniej, Afryki i Azji, zarówno w modelu B2C, jak i B2B.
Gość specjalny: Rafał Smoliński
Przedsiębiorca, CEO Wares Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Robotyki Politechniki Gdańskiej. Posiada wieloletnie praktyczne doświadczenie w zarządzaniu firmami technologicznymi, ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzania ich ofert na nowe rynki zagraniczne. Jako Wares, prowadzi jedną z nielicznych polskich firm zajmujących się produkcją własnego sprzętu typu hardware, w ramach której wprowadził swoją ofertę na obszar ekonomiczny ASEAN, w szczególności na rynek singapurski.
Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 24.03.2022 r. do godziny 16.00.
Szczegółowe informacje:
e-mail: promocja@swp.gda.pl