Czy warto ubiegać się o zamówienia publiczne Instytucji Unii Europejskiej? Jakie kroki podjąć i w jaki sposób spełnić określone w nich wymagania prawne? Gdzie wyszukiwać zamówienia organizacji międzynarodowych biorąc pod uwagę również platformy biznesowe? W jaki sposób przełożyć to na wartość biznesową?
Tym razem przybliżmy uczestnikom seminarium przede wszystkim szeroki wachlarz zamówień Instytucji Unii Europejskiej, który obejmuje dostawy i usługi o wartości rocznej powyżej 400 mld euro. Omówione zostaną aktualne postępowania, w których polscy przedsiębiorcy mogą brać udział, a także płynące z tego korzyści i wyzwania dla przedsiębiorcy. Następnie zostaną przedstawione i omówione systemy wyszukiwania przetargów ogłaszanych przez organizacje międzynarodowe, takie jak ONZ, NATO czy Bank Światowy obejmujące wyszukiwarki publiczne i biznesowe, które w przystępny sposób gromadzą i filtrują w jednym miejscu przetargi ogłaszane przez powyższe organizacje. Dzięki temu uczestnicy seminarium poznają sposób na efektywne zbieranie informacji o potencjalnych szansach biznesowych.
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy przedsiębiorców zajmujących się dostawą mebli i wyposażenia biurowego, środków medycznych, sanitarnych i czystości oraz żywności , a także wykonawców robót budowlanych i inżynierów świadczących usługi nadzoru projektowego. Zapraszamy również firmy zajmujące się kreacją oprogramowania i wykonawców z branży IT, biura tłumaczeń oraz firmy świadczące usługi z zakresu ubezpieczeń.
Gdzie i kiedy?
14 marca 2024, godz. 9:30-12:30. Seminarium.
Olivia Business Centre, Olivia Six
Aleja Grunwaldzka 472 D
Gdańsk
Program
9.30-10.00 | Rejestracja uczestników | |
10.00-10.10 | Powitanie | |
10.10-11.10 | Zamówienia instytucji Unii Europejskiej na przykładach | Karolina Kulińska |
11.10 – 11.20 | Przerwa | |
11.20 – 11.50 | Jak szukać przetargów na świecie? Systemy wyszukiwania przetargów organizacji międzynarodowych | Jędrzej Lutomski |
11.50 – 12.30 | Networking |
Sylwetki prelegentów
Karolina Kulińska
Prawnik z Wielkopolskiej Grupy Prawniczej
Radca prawny. Absolwentka prawa europejskiego na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz prawa na SWPS Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu. Interesuje się tematyką europejską, w szczególności środkami unijnymi w zamówieniach publicznych oraz kwalifikowalnością wydatków w ramach projektów współfinansowanych z UE.
Jest liderem zespołu ds. unijnych wyodrębnionego w ramach działu prawnego Wielkopolskiej Grupy Prawniczej. Prowadzi fanpage pn. „Projekty bez korekty”, na którym publikuje treści związane z szeroko pojętymi środkami unijnymi, korektami finansowymi oraz dobrymi praktykami przy realizacji projektów. Brała także czynny udział w weryfikacji wniosków o płatność dla ówczesnego Ministerstwa Rozwoju i Inwestycji. Pracowała także nad przygotowaniem sprawozdań z zagranicznych rynków zamówień publicznych takich jak rynek belgijski i norweski.
Specjalizuje się w obsłudze klientów będących beneficjentami środków unijnych na każdym etapie realizacji projektów. Przyświeca jej założenie, że każde naruszenie w projekcie zdiagnozowane na odpowiednim etapie można rozwiązać bez konieczności nałożenia na beneficjenta korekty finansowej.
Jędrzej Lutomski
Radca prawny.
Członek działu procesowego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.
Na co dzień zajmuje się doradztwem jak i reprezentowaniem klientów w postępowaniach sądowych związanych z inwestycjami realizowanymi w ramach prawa zamówień publicznych, oraz dofinansowań w ramach funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych i zamówień organizacji międzynarodowych oraz prowadzący szkolenia z tego zakresu ze szczególnym uwzględnieniem zamówień NATO.
Ponadto zapewnia klientom wsparcie prawne przy procesie inwestycyjnym oraz w ramach bieżącej działalności gospodarczej klientów, w tym w zagadnieniach z zakresu prawa cywilnego, prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego a także prawa handlowego i spraw korporacyjnych.
Zgłoszenia
Zgłoszenia do 12 marca 2024 za pośrednictwem poniższego formularza. Uczestnictwo w wydarzeniu zostanie potwierdzone oddzielnym mailem, który zostanie przesłany w poniedziałek 13 marca. Liczba miejsc ograniczona.
Informacje
Jolanta Carkowska
e-mail: jolanta.carkowska@arp.gda.pl
tel. 609 000 250