Francja zachęca polskich przedsiębiorców do wejścia swoim dużym i chłonnym rynkiem. Nie jest to jednak rynek łatwy. Podczas planowania ekspansji w tym kierunku trzeba dobrze przemyśleć strategię, aby wystrzec się błędów.
Celem seminarium „Rynek francuski – odkryjmy nowe możliwości” jest możliwe pełne przedstawienie tego rynku i przekazanie wskazówek, którymi powinna kierować się firma chcąca odnieść sukces eksportowy w Republice Francuskiej. To bardzo dobry moment, aby poważnie pomyśleć o ekspansji w tym kraju będącym jedną z największych gospodarek świata. Dlaczego? – zapraszamy na nasze seminarium.
Gdzie i kiedy?
25 marca (poniedziałek), godz. 12:00-16:30.
Olivia Centre, Olivia Six
Aleja Grunwaldzka 472 D
Gdańsk
Program
12:00 – 12:15 | Otwarcie seminarium, powitanie | Łukasz Żelewski Prezes Agencji Rozwoju Pomorza S.A.
Alain Mompert Konsul Honorowy Francji |
12:15 – 13:15 | Charakterystyka rynku francuskiego
· Dane gospodarcze o rynku francuskim · Bliżej o sektorach IT, zdrowie, energia odnawialna · Przykłady polskich firm, które z sukcesem weszły do Francji · Analiza rynku francuskiego od strony praktycznej · Izba Handlowo-Przemysłowa we Francji – jako partner strategiczny |
Urszula Majorkiewicz, Dyrektor Polskiej Izby Handlowo-Przemysłowej we Francji |
13:15 – 13:30 | Pomorski Broker Eksportowy 2030 – program wpierania eksporterów pomorskich | Katarzyna Matuszak-Dzierżyńska, Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości Agencji Rozwoju Pomorza |
13:30 – 13:50 | Przerwa kawowa
|
|
13:50 – 14:20 | Formy wejścia na rynek francuski w zależności od prowadzonej działalności.
Obowiązki firmy wynikające z obecności na rynku francuskim.
|
Agnieszka Paszkowski, PARTNER DBA |
14:20 – 14:40 | Jak rozmawiać z Francuzami?
· różnice kulturowe w biznesie · wzajemne relacje Polska – Francja · specyfikacja rynku francuskiego · różnice kulturowe w relacjach biznesowych pomiędzy Polską a Francją
|
Aleksandra Nicot- Berenger, NBIngénierie |
14:40 – 15:30 | Case studies – polskie firmy z doświadczeniem na rynku francuskim | Jacek Milewski, Członek zarządu CRIST S.A.
Marcin Sikorski, Dyrektor Generalny BOLLORE Beata Koniarska, właścicielka i Dyrektorka Zarządzająca, bConnect presents VirtualExpo Group |
15:30 – 16:30 | Networking
|
Program seminarium do pobrania
Sylwetki prelegentek
Urszula Majorkiewicz
Dyrektor Polskiej Izby Handlowo-Przemysłowej we Francji
Absolwentka ekonomii i prawa europejskiego Paryskiego Instytutu Studiów Politycznych, jej praca dyplomowa obejmowała tematykę przyszłości rynków krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Doświadczenie zdobywała m.in. w rozwijaniu w firmie wymiany handlowej i organizowaniu przedsięwzięć gospodarczych w Polsce i Francji. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Generalnego Polskiej Izby Handlowo-Przemysłowej we Francji. Jej celem jest rozwijanie polsko-francuskiej współpracy handlowej w zakresie organizacji misji gospodarczych i innego rodzaju spotkań B2B, wyszukiwania i selekcji partnerów handlowych dla przedsiębiorstw z Francji i Polski, wspierania i rozwoju współpracy między instytucjami z obu krajów.
Agnieszka Paszkowski
PARTNER DBA
Posiada 17-letnie doświadczenie we współpracy francusko-polskiej, ukończyła Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej oraz Zarządzanie i Ekonomię na Uniwersytecie Paris-Est Marne-la-Vallée.
Od 2007 roku kieruje działem francusko-polskim w biurze rachunkowym DBA, którego rolą jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań w zakresie oddelegowania, księgowości, podatków i ubezpieczeń społecznych dla polskich firm działających na rynku francuskim.
W ramach swojego zaangażowania we francusko-polski ekosystem i we współpracy z lokalnymi administracjami, takimi jak Ambasada RP w Paryżu, Polska Izba Przemysłowo-Handlowa, Ministerstwo Pracy i Ministerstwo Finansów, pomaga polskim inwestorom i przedsiębiorcom „zrozumieć” złożoność rynku francuskiego.
Aleksandra Nicot-Bérenger
NBIngénierie
Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami międzynarodowymi oraz w doradztwie strategicznego rozwoju firm. Karierę zawodową rozpoczęła w Agencji Rozwoju Pomorza gdzie przez 14 lat pracowała na rzecz rozwoju gospodarczego Pomorza oraz integracji z UE (w szczególności zajmowała się wdrażaniem funduszy unijnych dla sektora MSP).
W 2008 roku przeniosła się do Francji. Tam doradzała w rozwoju francuskiej grupie stoczniowej co sprowadziło ją do Wietnamu gdzie przez 7 lat wspierała ich działania marketingowe i ekspansję w Azji Południowo-Wschodniej. Następnie w Malezji przez 2 lata prowadziła własną firmę – Asian Object.
Po powrocie do Francji od 2017 roku doradza firmom francuskim w rozwoju na polskim rynku. Od 2022 roku współpracuje z Krajową Izbą Przemysłowo-Handlową w Paryżu i wspiera polskie firmy w wejściu na rynek francuski.
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni.
Pasjonuje się żeglarstwem, angażuje się w życie społeczne poprzez prace stowarzyszeniach charytatywnych.
Zgłoszenia
Zgłoszenia do 18 marca 2024 za pośrednictwem poniższego formularza. Liczba miejsc ograniczona. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.
Zapisy na seminarium zakończone.