Broker Eksportowy

Rynek francuski – odkryjmy nowe możliwości. Seminarium. Gdańsk, 25 marca 2024

Francja zachęca polskich przedsiębiorców do wejścia swoim dużym i chłonnym rynkiem. Nie jest to jednak rynek łatwy. Podczas planowania ekspansji w tym kierunku trzeba dobrze przemyśleć strategię, aby wystrzec się błędów.

Celem seminarium „Rynek francuski – odkryjmy nowe możliwości” jest możliwe pełne przedstawienie tego rynku i przekazanie wskazówek, którymi powinna kierować się firma chcąca odnieść sukces eksportowy w Republice Francuskiej. To bardzo dobry moment, aby poważnie pomyśleć o ekspansji w tym kraju będącym jedną z największych gospodarek świata. Dlaczego? – zapraszamy na nasze seminarium.

 

Gdzie i kiedy?

25 marca (poniedziałek), godz. 12:00-16:30.

 

Olivia Centre, Olivia Six

Aleja Grunwaldzka 472 D

Gdańsk

 

Program

 

12:00 – 12:15 Otwarcie seminarium, powitanie Łukasz Żelewski Prezes Agencji Rozwoju Pomorza S.A.

Alain Mompert Konsul Honorowy Francji

12:15 – 13:15 Charakterystyka rynku francuskiego

·       Dane gospodarcze o rynku francuskim

·       Bliżej o sektorach IT, zdrowie, energia odnawialna

·       Przykłady polskich firm, które z sukcesem weszły do Francji

·       Analiza rynku francuskiego od strony praktycznej

·       Izba Handlowo-Przemysłowa we Francji – jako partner strategiczny

Urszula Majorkiewicz, Dyrektor Polskiej Izby Handlowo-Przemysłowej we Francji
13:15 – 13:30 Pomorski Broker Eksportowy 2030 – program wpierania eksporterów pomorskich Katarzyna Matuszak-Dzierżyńska, Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości Agencji Rozwoju Pomorza
13:30 – 13:50 Przerwa kawowa

 

13:50 – 14:20 Formy wejścia na rynek francuski w zależności od prowadzonej działalności.

Obowiązki firmy wynikające z obecności na rynku francuskim.

 

Agnieszka Paszkowski, PARTNER DBA
14:20 – 14:40 Jak rozmawiać z Francuzami?

·       różnice kulturowe w biznesie

·       wzajemne relacje Polska – Francja

·       specyfikacja rynku francuskiego

·       różnice kulturowe w relacjach biznesowych pomiędzy Polską a Francją

 

Aleksandra Nicot- Berenger, NBIngénierie
14:40 – 15:30 Case studies – polskie firmy z doświadczeniem na rynku francuskim Jacek Milewski, Członek zarządu CRIST S.A.

Marcin Sikorski, Dyrektor Generalny BOLLORE

Beata Koniarska, właścicielka i Dyrektorka Zarządzająca, bConnect presents VirtualExpo Group

15:30 – 16:30 Networking

 

Program seminarium do pobrania

 

Sylwetki prelegentek

Urszula Majorkiewicz

Dyrektor Polskiej Izby Handlowo-Przemysłowej we Francji

Absolwentka ekonomii i prawa europejskiego Paryskiego Instytutu Studiów Politycznych, jej praca dyplomowa obejmowała tematykę przyszłości rynków krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Doświadczenie zdobywała m.in. w rozwijaniu w firmie wymiany handlowej i organizowaniu przedsięwzięć gospodarczych w Polsce i Francji. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Generalnego Polskiej Izby Handlowo-Przemysłowej we Francji. Jej celem jest rozwijanie polsko-francuskiej współpracy handlowej w zakresie organizacji misji gospodarczych i innego rodzaju spotkań B2B, wyszukiwania i selekcji partnerów handlowych dla przedsiębiorstw z Francji i Polski, wspierania i rozwoju współpracy między instytucjami z obu krajów.

 

Agnieszka Paszkowski

PARTNER DBA

Posiada 17-letnie doświadczenie we współpracy francusko-polskiej, ukończyła Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej oraz Zarządzanie i Ekonomię na Uniwersytecie Paris-Est Marne-la-Vallée.
Od 2007 roku kieruje działem francusko-polskim w biurze rachunkowym DBA, którego rolą jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań w zakresie oddelegowania, księgowości, podatków i ubezpieczeń społecznych dla polskich firm działających na rynku francuskim.
W ramach swojego zaangażowania we francusko-polski ekosystem i we współpracy z lokalnymi administracjami, takimi jak Ambasada RP w Paryżu, Polska Izba Przemysłowo-Handlowa, Ministerstwo Pracy i Ministerstwo Finansów, pomaga polskim inwestorom i przedsiębiorcom „zrozumieć” złożoność rynku francuskiego.

 

Aleksandra Nicot-Bérenger

NBIngénierie

Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami międzynarodowymi oraz w doradztwie strategicznego rozwoju firm. Karierę zawodową rozpoczęła w Agencji Rozwoju Pomorza gdzie przez 14 lat pracowała  na rzecz  rozwoju gospodarczego Pomorza oraz  integracji z UE (w szczególności zajmowała się wdrażaniem funduszy unijnych dla sektora MSP).
W 2008 roku przeniosła się do Francji. Tam doradzała w rozwoju francuskiej grupie stoczniowej  co sprowadziło ją do Wietnamu gdzie przez 7 lat wspierała ich działania marketingowe i ekspansję w Azji Południowo-Wschodniej. Następnie w Malezji przez 2 lata prowadziła własną firmę – Asian Object.
Po powrocie  do Francji od 2017 roku doradza firmom francuskim w rozwoju na  polskim rynku. Od 2022 roku współpracuje z Krajową Izbą Przemysłowo-Handlową w Paryżu i wspiera polskie firmy w wejściu na rynek francuski.
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni.
Pasjonuje się żeglarstwem, angażuje się w życie społeczne poprzez prace stowarzyszeniach charytatywnych.

 

Zgłoszenia

Zgłoszenia do 18 marca 2024 za pośrednictwem poniższego formularza. Liczba miejsc ograniczona. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

 

Zapisy na seminarium zakończone.

Panel dostępności