Duży i chłonny rynek Kanady, drugiego pod względem wielkości państwa świata, czeka na pomorskie produkty. Dobrym pomysłem na sprzedaż do Kraju Klonowego Liścia jest wykorzystanie świetnie rozwijającego się w dobie pandemii handlu elektronicznego (e-commerce).
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. zaprasza na organizowane w ramach projektu Pomorski Broker Eksportowy spotkanie online „Przepis na eksport z e-commerce do Kanady”. Podczas webinarium przedstawiona zostanie charakterystyka rynku kanadyjskiego, kwestie prawne związane z prowadzeniem tam działalności biznesowej oraz możliwości jakie daje eksport za pośrednictwem marketplace.
Gdzie i kiedy?
Platforma online
8.04.2021 (czwartek), godz. 14:00-17:00
Program
14:00-14:05 | Powitanie, przedstawienie gości | |
14:05-14:45 | Dlaczego Kanada?
Obraz rynku i klientów · Rynek Kanady: sytuacja ekonomiczna, demografia, dochody · Konsumpcja – branże, trendy rynkowe · Różnice kulturowe Polska – Kanada Umowa CETA · Główne obszary ułatwień dla handlu z UE · Wynikające z CETA i przepisów Kanady obowiązki dla producentów w zakresie:
|
Zack Labieniec
Romi Jaszczyński Biuro Zagraniczne PAiH w Toronto |
14:45-15:00 | Sesja pytań i odpowiedzi | |
15:00-15:40 | Jak bezpiecznie i legalnie prowadzić sprzedaż w Kanadzie?
· Ochrona własności intelektualnej – rejestracja znaków towarowych (formalności, czas), podobne produkty i nazwy obecne na rynkach, domeny internetowe · Uzyskanie numeru biznesowego do importu · Współpraca z Licencjonowanym Brokerem Celnym i jego uprawnienia · Rozliczenie podatków lokalnych: GST/HST – warunki do spełnienia przez sprzedawcę nierezydenta |
Paweł Nejman – Admiral Tax kancelaria prawna |
15:40-15:55 | Sesja pytań i odpowiedzi | |
15:55-16:45 | Obraz rynku e-commerce w Kanadzie Eksport do Kanady za pośrednictwem marketplace
· Jaką przewagę ma Amazon? · Jakie usługi są najbardziej sensowne dla MŚP? · Model logistyczny – usługi fullfillment FBA · Regulamin sklepu – jakie zagadnienia obejmuje? · Dostępne narzędzia marketingowe i analityczne · Usługi dodatkowe i zasoby własne potrzebne do uzupełnienia oferty Amazona · Budżetowanie pod kątem oczekiwanych efektów |
Damian Wiszowaty – Gonito |
16: 45- 17: 00 | Sesja pytań i odpowiedzi
Zakończenie spotkania |
Prelegenci
PAWEŁ NEJMAN
Manager sprzedaży, specjalista ds. międzynarodowego planowania podatkowego. Doradza w zakresie optymalizacji podatkowej i międzynarodowego planowania podatkowego. Jego klientami są największe firmy w Polsce. Doradza czołowym firmom, managerom oraz milionerom w zabezpieczaniu swojego majątku. Od początku w projekcie Admiral Tax – firmie działającej na rynkach Europejskich – Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Szwajcaria, Lichtenstein, Malta, Cypr, Rumunia, Czechy oraz na rynkach światowych – USA, BVI, Hong Kong, Emiraty Arabskie. |
|
DAMIAN WISZOWATY
Ekspert Amazon z ponad 5-letnim doświadczeniem, prawnik, znawca tematyki prawa własności intelektualnej i nowych technologii. Jeden z najbardziej doświadczonych europejskich konsultantów w zakresie odblokowywania kont sprzedażowych. Ma za sobą ponad 400 skutecznych przypadków przywracania sprzedaży i uwalniania środków. Specjalizuje się w rewitalizacji i optymalizacji sprzedaży na Amazon. Założyciel Gonito — lidera rynku w zakresie kompleksowej obsługi sprzedaży na Amazon, zespołu doświadczonych ekspertów z dziedzin e-commerce’u, prawa, ekonomii oraz IT. |
|
ROMI JASZCZYNSKI
Certyfikowany specjalista celny i certyfikowany specjalista ds. handlu międzynarodowego z doświadczeniem w sektorze publicznym i prywatnym w Kanadzie, USA i Polsce. Przed dołączeniem do PAIH pracował w biurze radcy handlowego Ambasady USA w Polsce i Ambasady USA w Kanadzie. Pełnił również funkcję starszego radcy handlowego w kanadyjskim Ministerstwie Handlu Międzynarodowego. Posiada doświadczenie w pracy w USA dla amerykańskiej i francuskiej firmy technologicznej w sektorze obronnym i lotniczym. |
|
ZACK LABIENIEC
Zdobył dyplom głównego księgowego w Humber College oraz tytuł licencjata w dziedzinie finansów w Ted Rogers School of Business na Uniwersytecie Ryerson w Toronto. Jako przedsiębiorca i lider założył swój pierwszy biznes podczas studiów na uniwersytecie. Pełnił różne funkcje w biznesie i bankowości. Pracował jako doradca dla największego banku w Kanadzie. Był wolontariuszem wielu organizacji non-profit, w tym „YPCPA” – Young Polish Canadian Professionals Association. Kariera zawodowa poskutkowała rozwijaniem szerokich polsko-kanadyjskich relacje biznesowe. |
Zgłoszenia
Udział w webinarium jest bezpłatny. Zgłoszenia do dnia 7.04.2021 za pośrednictwem poniższego formularza.
Informacje:
Janosz Józefczyk,
e-mail: janosz.jozefczyk@arp.gda.pl, tel. 58 323 32 80