Przepis na eksport z e-commerce do Kanady. Webinarium. 8.04.2021

Duży i chłonny rynek Kanady, drugiego pod względem wielkości państwa świata, czeka na pomorskie produkty. Dobrym pomysłem na sprzedaż do Kraju Klonowego Liścia jest wykorzystanie świetnie rozwijającego się w dobie pandemii handlu elektronicznego (e-commerce).

Agencja Rozwoju Pomorza S.A. zaprasza na organizowane w ramach projektu Pomorski Broker Eksportowy spotkanie online „Przepis na eksport z e-commerce do Kanady”. Podczas webinarium przedstawiona zostanie charakterystyka rynku kanadyjskiego, kwestie prawne związane z prowadzeniem tam działalności biznesowej oraz możliwości jakie daje eksport za pośrednictwem marketplace.

 

Gdzie i kiedy?

Platforma online

8.04.2021 (czwartek), godz. 14:00-17:00

 

Program
14:00-14:05 Powitanie, przedstawienie gości  
14:05-14:45 Dlaczego Kanada?

Obraz rynku i klientów

·       Rynek Kanady: sytuacja ekonomiczna, demografia, dochody

·       Konsumpcja – branże, trendy rynkowe

·       Różnice kulturowe Polska – Kanada

Umowa CETA

·       Główne obszary ułatwień dla handlu z UE

·       Wynikające z CETA i przepisów Kanady obowiązki dla producentów w zakresie:

  • dopuszczenia produktu do sprzedaży (grupy towarów wymagające certyfikatu, pozwolenia)
  • opakowań (etykiety dwujęzyczne, informacje)
Zack Labieniec

Romi Jaszczyński

Biuro Zagraniczne PAiH w Toronto

14:45-15:00 Sesja pytań i odpowiedzi  
15:00-15:40 Jak  bezpiecznie i legalnie prowadzić sprzedaż w Kanadzie?

·       Ochrona własności intelektualnej – rejestracja znaków towarowych (formalności, czas), podobne produkty i nazwy obecne na rynkach, domeny internetowe

·       Uzyskanie numeru biznesowego do importu

·       Współpraca z Licencjonowanym Brokerem Celnym i jego uprawnienia

·       Rozliczenie podatków lokalnych: GST/HST – warunki do spełnienia przez sprzedawcę nierezydenta

Paweł Nejman – Admiral Tax kancelaria prawna
15:40-15:55 Sesja pytań i odpowiedzi
15:55-16:45 Obraz rynku e-commerce w Kanadzie Eksport do Kanady za pośrednictwem marketplace

·       Jaką przewagę ma Amazon?

·       Jakie usługi są najbardziej sensowne dla MŚP?

·       Model logistyczny – usługi fullfillment FBA

·       Regulamin sklepu – jakie zagadnienia obejmuje?

·       Dostępne narzędzia marketingowe i analityczne

·       Usługi dodatkowe i zasoby własne potrzebne do uzupełnienia oferty Amazona

·       Budżetowanie pod kątem oczekiwanych efektów

Damian Wiszowaty – Gonito
16: 45- 17: 00 Sesja pytań i odpowiedzi

Zakończenie spotkania

Prelegenci
PAWEŁ NEJMAN

Manager sprzedaży, specjalista ds. międzynarodowego planowania podatkowego. Doradza w zakresie optymalizacji podatkowej i międzynarodowego planowania podatkowego. Jego klientami są największe firmy w Polsce. Doradza czołowym firmom, managerom oraz milionerom w zabezpieczaniu swojego majątku. Od początku w projekcie Admiral Tax – firmie działającej na rynkach Europejskich – Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Szwajcaria, Lichtenstein, Malta, Cypr, Rumunia, Czechy oraz na rynkach światowych – USA, BVI, Hong Kong, Emiraty Arabskie.

DAMIAN WISZOWATY

Ekspert Amazon z ponad 5-letnim doświadczeniem, prawnik, znawca tematyki prawa własności intelektualnej i nowych technologii. Jeden z najbardziej doświadczonych europejskich konsultantów w zakresie odblokowywania kont sprzedażowych. Ma za sobą ponad 400 skutecznych przypadków przywracania sprzedaży i uwalniania środków. Specjalizuje się w rewitalizacji i optymalizacji sprzedaży na Amazon. Założyciel Gonito — lidera rynku w zakresie kompleksowej obsługi sprzedaży na Amazon, zespołu doświadczonych ekspertów z dziedzin e-commerce’u, prawa, ekonomii oraz IT.

 
ROMI JASZCZYNSKI

Certyfikowany specjalista celny i certyfikowany specjalista ds. handlu międzynarodowego z doświadczeniem w sektorze publicznym i prywatnym w Kanadzie, USA i Polsce. Przed dołączeniem do PAIH pracował w biurze radcy handlowego Ambasady USA w Polsce i Ambasady USA w Kanadzie. Pełnił również funkcję starszego radcy handlowego w kanadyjskim Ministerstwie Handlu Międzynarodowego. Posiada doświadczenie w pracy w USA dla amerykańskiej i francuskiej firmy technologicznej w sektorze obronnym i lotniczym.

 
ZACK LABIENIEC

Zdobył dyplom głównego księgowego w Humber College oraz tytuł licencjata w dziedzinie finansów w Ted Rogers School of Business na Uniwersytecie Ryerson w Toronto. Jako przedsiębiorca i lider założył swój pierwszy biznes podczas studiów na uniwersytecie. Pełnił różne funkcje w biznesie i bankowości. Pracował jako doradca dla największego banku w Kanadzie. Był wolontariuszem wielu organizacji non-profit, w tym „YPCPA” – Young Polish Canadian Professionals Association. Kariera zawodowa poskutkowała rozwijaniem szerokich polsko-kanadyjskich relacje biznesowe.

Zgłoszenia

Udział w webinarium jest bezpłatny. Zgłoszenia do dnia 7.04.2021 za pośrednictwem poniższego formularza.

Informacje:

Janosz Józefczyk,
e-mail: janosz.jozefczyk@arp.gda.pl, tel. 58 323 32 80