Seminarium Online „Ameryka Łacińska: ¡Vamos a Mexico!” | 22.04.2021 r.

Organizatorzy:

Krajowa Izba Gospodarcza, Polsko – Latynoamerykańska Rada Biznesu,
Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza

przy współpracy z

 Ministerstwem Rozwoju, Pracy i Technologii; Ministerstwem Spraw Zagranicznych; Polską Agencją Inwestycji i Handlu
oraz Ambasadą Meksykańskich Stanów Zjednoczonych w Rzeczypospolitej Polskiej

zapraszają na kolejne webinarium z cyklu

Ameryka Łacińska:
¡Vamos a Mexico!

Kiedy: czwartek 22 kwietnia 2021 godz. 15:00 – 17:00

Partnerem wydarzenia jest Santander Bank Polska

Wielkość rynku (ca 130 mln mieszkańców), stopniowe otwieranie się na wymianę gospodarczą z zagranicą, notowany (także w pandemii) relatywnie wysoki wzrost gospodarczy, zwiększanie produktywności, przynależność do OECD oraz porozumienia handlowe Meksyku z USA, Kanadą, państwami Ameryki Środkowej i Karaibów, Japonią, ale także z Unią Europejską stwarzają ogromne szanse dla przedsiębiorców, tak w zakresie eksportu, jak i inwestycji. Państwo to realizuje politykę łatwego dostępu do swojego rynku; obniża taryfowe i pozataryfowe bariery handlowe.

Atrakcyjność tego rynku dostrzegają powoli polskie firmy. Wymiana handlowa między obydwoma krajami rośnie, przekraczając dziś 1 mld dolarów. Nadal jednak potencjał wzajemnych relacji biznesowych z Meksykiem pozostaje w dużej mierze niewykorzystany zwłaszcza w sektorach: samochodowym, rolno-spożywczym, energetycznym i w technologiach środowiskowych, a także w obszarze inwestycyjnym.

Podczas webinarium odpowiemy na pytania, jak skutecznie wchodzić na rynek meksykański, jakie są szanse i jakie zagrożenia, na co zwrócić uwagę. Zaprezentujemy także przykłady firm, które już z sukcesem realizują sprzedaż na tym rynku i zechcą się podzielić swoimi doświadczeniami.

 

Agenda spotkania – 22 kwietnia 2021 r. (15:00 – 17:00)
15:00-15:15 Powitanie:

KIG- Prezes Andrzej Arendarski,

RIGP- Prezes Jarosław Filipczak,

PLRB – Wiceprezes Andrzej Szumowski,

PAIH – Prezes Krzysztof Drynda

15:15-15:20 Wystąpienie: JE Alejandro Negrín – Ambasador Meksykańskich Stanów Zjednoczonych w Rzeczypospolitej Polskiej 
15:20-15:25 Wystąpienie: JE Maciej Ziętara – Ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Meksykańskich Stanach Zjednoczonych 
15:25-15:45 Meksyk jako atrakcyjny kierunek dla polskich przedsiębiorców w Ameryce Łacińskiej. Branże strategiczne dla polskiego eksportu, uwarunkowania prawne i różnice kulturowe, perspektywy i bariery – Patrycja Staszewska, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH S.A. w Meksyku
15:45-16:00 Praktyczne aspekty nawiązywania współpracy i utrzymywania relacji biznesowych – metodologia pracy – Zuzanna Gołębiewska, Dyrektor Biura, Polsko-Latynoamerykańska Rada Biznesu
16:00-16:20 Rozwiązania i produkty ułatwiające relacje na rynku zagranicznym – Adam Styś, International Business Manager; Anna Wierzbicka, Menedżer Zespołu Handlu Zagranicznego, Santander Bank Polska S.A.
16:20-16:35 Case study polskiej firmy z sektora kosmetycznego – GLOV w Meksyku. dr. Beata Wojna, Fouder & CEO, firma Eslava de Negocios S.A. de C.V. i przedstawicielka marki GLOV w Melsyku
16:35-16:50 Case study polskiej firmy z sektora e-commerce – ORBITVU w Meksyku. Justyna Ścibska, Regional Manager LATAM, firma Orbitvu; Miguel Urzúa – FULLFRAME, Official Distributor of Orbitvu in Mexico
16:50-17:00 Sesja Q&A – Pytania i odpowiedzi uczestników

 

Gdzie i kiedy?

Seminarium rozpocznie się 22 kwietnia 2021 r. o godzinie 15:00 w formule online. Link do spotkania zostanie przesłany na wskazany w formularzu adres e-mail.

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 22.04.2021 r.

Kontakt:
Marek Kruszewski
e-mail: m.kruszewski@rigp.pl,
tel. 665 771 277

 

Zgłoszenia